Ostatnie metry do celu
Zaledwie 500 metrów tunelu dzieli Warszawę od zakończenia drążenia zachodniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie. Dwie tarcze TBM – Anna i Krystyna – pracują równolegle, aby połączyć budowaną stację Lazurowa z istniejącą już stacją Bemowo. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane przeszkody, prace zakończą się w maju.
Trzy nowe stacje już w 2026 roku
Jak zapowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, nowe stacje – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – mają być oddane do użytku w 2026 roku. Nowy fragment metra umożliwi mieszkańcom Bemowa dotarcie do centrum miasta w niecałe 20 minut.
Nowa infrastruktura techniczna
Równolegle z drążeniem tuneli trwają prace na przyszłych stacjach oraz budowa Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Znajdą się tam m.in. hale do serwisowania pociągów, kanały techniczne, myjnie oraz budynek nastawni, z którego sterowany będzie ruch składów. STP Mory ma też obsługiwać przyszłą linię M3, co pozwoli ograniczyć koszty jej budowy.
Wsparcie z Unii Europejskiej
Inwestycja powstaje dzięki unijnemu wsparciu w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021–2027. Dofinansowanie wynosi ponad 1,1 mld zł, a całkowita wartość projektu przekracza 3 mld zł. To część długofalowej wizji pięciu linii metra w Warszawie do 2050 roku.
Metro rośnie w siłę
We wtorek, 18 marca, drugą linię metra wybrało aż 280 tysięcy pasażerów. Po ukończeniu zachodniego odcinka liczba ta ma jeszcze wzrosnąć, a Bemowo zyska szybki, nowoczesny i ekologiczny środek transportu.