Metro na Bemowie prawie gotowe. Drążenie tuneli dobiega końca

koparka

Ostatnie metry do celu

Zaledwie 500 metrów tunelu dzieli Warszawę od zakończenia drążenia zachodniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie. Dwie tarcze TBM – Anna i Krystyna – pracują równolegle, aby połączyć budowaną stację Lazurowa z istniejącą już stacją Bemowo. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane przeszkody, prace zakończą się w maju.

Trzy nowe stacje już w 2026 roku

Jak zapowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, nowe stacje – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – mają być oddane do użytku w 2026 roku. Nowy fragment metra umożliwi mieszkańcom Bemowa dotarcie do centrum miasta w niecałe 20 minut.

Nowa infrastruktura techniczna

Równolegle z drążeniem tuneli trwają prace na przyszłych stacjach oraz budowa Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Znajdą się tam m.in. hale do serwisowania pociągów, kanały techniczne, myjnie oraz budynek nastawni, z którego sterowany będzie ruch składów. STP Mory ma też obsługiwać przyszłą linię M3, co pozwoli ograniczyć koszty jej budowy.

Wsparcie z Unii Europejskiej

Inwestycja powstaje dzięki unijnemu wsparciu w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021–2027. Dofinansowanie wynosi ponad 1,1 mld zł, a całkowita wartość projektu przekracza 3 mld zł. To część długofalowej wizji pięciu linii metra w Warszawie do 2050 roku.

Metro rośnie w siłę

We wtorek, 18 marca, drugą linię metra wybrało aż 280 tysięcy pasażerów. Po ukończeniu zachodniego odcinka liczba ta ma jeszcze wzrosnąć, a Bemowo zyska szybki, nowoczesny i ekologiczny środek transportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *